حلقه گم شده


 

آنچه که بعد از هزار و چهارصد سال از دل قرآن و عترت بار و منزلت معرفت را در میان مسلمانان به یادگار گذاشته است، مرقد و بارگاه امامزادگانی است که در جای جای خاک ایران اسلامی وجود دارند. این مکانهای مقدس در گوشه کنار میهن اسلامی با دلهای پر از شور و شوق، عشق و محبت مردم دارای عقد و اخوت ماندگار و نا گسستنی است. در این دوران پر درد و بیگانگی و چند رنگ،این مکانهای پر از سر دلدادگانی است، که در آنجا مردم هر دیار در پای زره مقبره آن بزرگان، دل های خسته شان را به آنها می سپارند و آرام می گیرند. آرامش روح بخش این مکانها را نمی توان در جای دیگر جستجو نمود. این بزرگان  همان علویانی بودند که خلفای اموی و عباسی برای سر آنها جایزه می دادند، تا عدالت و ظلم ستیزی که از جدشان امیر المومنین علی علیه السلام آموخته بودند به گوش مردم نرسد. به همین خاطر است اکثر این امام زادگان بدست مزدوران اموی و عباسی شهید شده اند، امروزه نیز سرکردگان استکبار به خاطر خوی مستکبری شان و آموزه های تفکر لیبرالیستی که برای آنها هدف وسیله را توجیه می کند، به شکل نو و جاهلیت مدرن در پی خاموش نمودن علوم علوی و عدالت علی (ع) و ظلم ستیزی آن بزرگواران هستند، حمله امروزه اصحاب دقل و کفر جهانی با تکنولوژی پیشرفته و استفاده ازکارشناسان خبره توسط شبکه های مجازی، اینترنت، فیلم، جهل اخبار، ایجاد شبهه در دل جوانان حاکی از مبازره ای بی امان با راه و تفکر این امامزادگان دارند تا بتوانند شعله عشق و محبت مردم را از دل آنها بگیرند. تفکر امویان و عباسیان به شکل کلماتی نو و جدید با همان هدف مشترک سود و لذت از سوی سران استکبار دنبال می شود. در دنیای کنونی تنها تفکر شیعه است که در مقابل زیاده خواهی های استکبار قد علم کرده و به عنوان یک افتخار الهی مایه مباهات برای جوانان شیعه در تمام دنیا خود نمایی می کند. عقلانیت تجربه گرا غربی که وحیانیت را در قالب علم خود جدانموده است، امروزه با دردسر ی عظیم روبروست که نمی تواند جوابگوی مردم کشور خودشان باشند که اخلاق و معرفت را دوست دارند تا در زندگی خود مشاهده کنند، اکثر مردم به نهیلیسم گرفتارند، این تفکر تمام قد با زیبا شناسی مخالف این تولید زائیده عقلانیت خردگرای غربی برابر این مردم نمی تواند جوابگو باشد.

آنچه که بشریت از عقلانیت غربی بهره برده است، سود و لذتی است که چشم انداز لیبرال دموکراسی غرب به آنها ختم می شود.  عقلانیت غربی در راه تجزیه و تحلیل تجربی معادلات خود را حل می کند. به همین خاطر نه قدرت توانایی آنرادارد در حوزه معرفت وارد شود و نه می تواند با عقلانیت تجربی در آن دیار خود نمایی کند. اگر خروجی این تفکر بشری بریده از وحی را در چند دهه گذشته مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که چطور بشریت از این عقلانیت ضربه خورده است. بمباران اتمی در شب ظلمانی که ساکنینش در خواب بودند، به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی، کشتن هزاران انسان بیگناه در ویتنام، به خاک و خون کشیدن زن و بچه بی گناه در افغانستان  و عراق، زائیدن مولودی حرام به نام داعش برای کشتار مسلمانان در عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی، و تخریب کلیه زیر ساختارهای آن کشورها. قتل عام فرقه داودیان،روزی که در واقعه واکو آمریکا 76 نفر راسوزاندند. یکی از بحث برانگیزترین وقایع تاریخ ایالات متحده است که برخی معتقدند لکه ننگی در تاریخ حقوق بشر آمریکا محسوب می شود.شاخه داویدیان یکی از شاخه‌های دین مسیحی و منشعب از کلیسای ادونتیست است. 

دولت فعلی ايالات متحده آمريکا (دونالد ترامپ) با تقويت دو جريان تکفيري در بین کشورهای اسلامی و راست افراطي نژادپرستانه در اروپا، مقابله با جريان‌هاي اصيل اسلامي و خصوصا شيعي را در دستور کار قرار داده است. همان کاری که حاکمان اموی و عباسی برای مبارزه با علویان کردند.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 14 خرداد 1397
زمان : 15:49
سلام ای عزیز


سلام، طاعات و عبادات قبول درگاه حق تعالی


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 14 فروردين 1397
زمان : 14:52
ساخت قفسه


بعد از تعمیر و بازسازی ساختمان کتابخانه، در دوازدهم فروردین نود و هفت شروع به ساخت قفسه های کتابخانه نمودیم. با توجه به اینکه آقای مهدی زینی وند در اسفند ماه اندازه های قفسه ها را یادداشت نموده بود، تمام قفسه ها را برش کاری نمود و به خاطر کم بودن ورق لترون سرهم نمودن قفسه ها به روز بعد موکول شد. 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 12 فروردين 1397
زمان : 20:1
هدیه الهی


یک سال دیگر به عمرمان اضافه شد و یک سال به خط پایان نزدیکتر شدیم. باقیمانده جمع و تفریق این عمل حسابی زمانی مهم است، که خروجی فرآیند زندگی محصولی با کیقیت به جامعه ارائه دهد. کیفیت محصول زندگی را نیز مردم انتخاب می کنند نه اداره استاندارد، ممکن است هریک از ما در چارچوب زندگی قردی راضی باشیم، محصول فرآیند زندگی در چنین حالتی اختصاصی است و فقط به درد خود فرد می خورد، منظور از کیفیت زندگی برای خود و تمام کسانی است که در اطرافش زندگی می کنند. برای این دوگروه باقیمانده کسر زندگی فرق می کند، برای گروهی که فقط در آینه زندگی خود را می بینند، باقیمانده مهم است، و برای گروهی که هم به خود و هم به جامعه نظر دارد، و سعی می کند از محصول زندگی اش همه بهره ببرند، با قیمانده کسر زندگی کمتر اهمیت دارد، آنجه بیشتر اهمیت دارد، نوع رضایت مردم از زنده بودنش می باشد.

***                                   ***                                       *** 

یک سال مانند سالهای دیگر سگ دو زدیم، تا چرخ زندگی بچرخد. در این دور با نظر خوش بینانه هم به حقوق دیگران ارزش قائل شدیم و هم از عدل و انصاف دور نماندیم. به وظایف خود عمل نمودیم و مراقبت ها نمودیم، اسیر خواسته های چشم ، گوش ، دل و شکم نشویم. قانع بودیم به داشته هایمان، بخشیدیم کسانی را که با زبان و کنایه و رفتار ما را رنجاندند، و حلالیت گرفتیم از کسانی که به خاطر خوی کم باروریمان از ما رنجیدند.

و اما ای دوست

انسان قطعه ای از زیبایی ها و هنر نمایی خالق هستی است. در زندگي با هرچيزي که سرو کار داریم يک اثر هنري است. زمانی که یک اثر هنری از طرف هنرمندی خلق می شود، سعی می کند صفات حسنه خود را به او منتقل نماید، خداوند وقتی انسان را آفرید، احسن الخالقین گفت. انسان دارای صفات و زیبایی ها و هنرهای خدادای است تا استعداد آنرا داشته باشد خلیفت الله باشد. به همین خاطر انسان هم دارای صفات الهی است و هم دارای صفات عالم است. هر تابلوی هنری که خلق می شود دارای هردو صفات هستند. بعضی ها این صفات را الهی نمی بینند، اگر انسان اين مسئله را فراموش کند و صفات خود را از خدا نبيند به ظلمت می رسد. همانطوریکه خالق هستی صفات و زیبایی خود را به تمام عالم هستی هدیه داده است، مانیز باید صفات حسنه و زیبایی را مانند: عشق، مهرورزی، را همچون شکوفه های رنگارنگ بهاری که به تمام هستی عرضه می شود،به همنوع خود هدیه نماییم.

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 8 فروردين 1397
زمان : 20:48
رسم مهرورزی


سال 1401شمسی با همه خوبیها و بدی هایش گذشت. یک برگ از صفحات زندگی مان را که پر از خطوط در هم و برهم بود ورق زدیم و برگه جدیدی را برای ترسیم نمودن خطوط زندگی برای سال 1402 زمانه جلویمان گذاشت تا که چطوری آنرا پر کنیم. بهترین اثر از آن کسی است که همه از دیدن آن لذت ببرند. هنرمند کسی است که هنر مهر ورزی را بداند. هنر عشق ورزیدن نیازمند دانایی، شجاعت، عمل، تعهد و به میزان بالایی فروتنی و مسئولیت پذیری نیاز دارد تا انسان بتواند این عمل را با شور و شوق انجام دهد.

عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست.

عکس نوشته مهربانی


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1397
زمان : 9:45
تبریک سال نو


 

ای تغییر دهنده دلها و دیده‏‌ها؛  ای مدبر شب و روز؛ ای گرداننده سال و حالت‌ها؛ بگردان حال ما را به نیکوترین حال.

 

حلول سال نو

 

و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت برای بهتر زیستن می باشد،را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت

 

را از درگاه خداوند بزرگ و سبحان برای شما دوستان مسئلت می کنیم.

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 1 فروردين 1397
زمان : 17:23
کار فرهنگی، زیر ساخت مهم توسعه روستایی


همانطوریکه در مطالب قبل بیان شد، امور فرهنگی در توسعه روستایی تاثیر فراوان دارد. در صف جلوی امور فرهنگی کارهای فرهنگی  جوانان است. اگر در امورات فرهنگی نقش جوانان را نادیده بگیریم، آب در هونگ کوبیدیم. چالش مهمی که سر راه کار فرهنگی توسط بیگانگان در این کشور اسلامی ریشه دوانده است، اعتیاد است. یکی از ابزارهایی که دشمن به آن امید بسته است و برای زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران آنرا توسعه می دهد مسئله اعتیاد در بین جوانانی است که دشمن از وجود آنها وحشت دارد.

برای خنثی سازی این ترفند شیطانی می توان برای نوجوانان و جوانان یک بستر مناسب  برای تولیدات هنرهای دستی فرهنگی  است که توفیق در این امر جوانان را به سمت خود می کشاند.

مقوله فرهنگ و هنر از مباحث حساسی است که از دید زیبایی شناسی ، بعد عاطفی و احساسی و همچنین به مفهوم روانی ، یعنی وسیله ای برای تهذیب روح انسان است .

اگر عقل سالم در بدن سالم است ، ذوق سالم نیز در روح و روان سالم است . اگر تن آدمی با خستگی ناپایدار می شود و کسالت و بطالت را نصیب انسان می سازد ، روان آدمی نیز در برابر مصائب ، ناروایی ها ، خستگی های ناشی از زندگی ماشینی ، ناهنجاریهای اجتماعی ، تبعیض ها و ... پریشان می شود . اینجاست که باید دریچه هنر را گشود و با زبان شیرین هنر ، روح و روان دردمند را شیفته ساخت و با هنر درمانی ، کلام درمانی و گفتار درمانی گرفتاری های روانی انسان پرشتاب امروز را برطرف ساخت .


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 22 دی 1396
زمان : 21:58
بیا دست به دست هم دهیم به مهر تا روستای خود را کنیم آباد


توسعه روستايي هم به عنوان يكـي از مباحـث توسـعه امـروزه بـا چـالش هـاي فراوانـي روبهرو است. يكي از اين چالشها، توجه نكردن به سرمايه اجتماعي 1 روستايياني اسـت

شرط لازم براي پيشـرفت هـر جامعـهاي بـه خصـوص جوامع روسـتايي، توسـعه همـه جانبـه، ايجـاد روابـط گـرم، گسـترش انسـجام اجتمـاعي، بسـط مشاركت اجتماعي و از همه مهمتر، اعتماد متقابل (فرد، جامعه و دولت) است كه اين سازهها از مولفههاي سرمايه اجتماعي هستند.

بانـك جهـاني سرمايه اجتماعي را مجموعـهاي از نهادهـا، ارتباطـات وقواعـد مـي دانـد كـه كميـت و كيفيـت تعاملات اجتماعي جامعه را شكل ميدهند. (2006, bank world .(در مفهوم كلـي «سـرمايه اجتماعي حاصل انباشت منابع بالقوه و يا بالفعلي است كه مربوط به مالكيت يك شـبكه بـا دوام از روابط كم و بيش نهادينه شده در بين افـرادي اسـت كـه بـا عضـويت در يـك گـروه ايجـاد ميشود» (فيروزآبادي،

جيمز كولمن چشم انداز انتخاب عاقلانه با ايجاد يك رابطه خرد(ميكرو)-كلان(ماكرو) را بيشتر بسط داد او معتقـد اسـت انتخـابهـايي كه مردم انجام ميدهند در تعاملات چهره به چهره، مربوط به ساختارهاي فرهنگـي واجتمـاعي در سطح كلان (ماكرو) است. كولمن معتقد است كه اين ارتباطات به عنـوان يـك جريـان سـه مرحلهاي از سطح كلان به سطح خرد باعث ايجاد يك رفتار خاص در سطح خرد ميشـود كـه به اثر خاص در سطح كلان منجرميگردد. كـار كلمـن در جنبـه انتخـاب عاقلانـه، پـژوهش را تحت تاثير قرار دارد و سرمايه اجتماعي را مفهوم سازي نمود. سرمايه اجتماعي بر توسعه روابط مردم با يكديگربراي دسترسي به منابع تكيه دارد كه همسان با فرضيه انتخاب عاقلانه است كـه مردم روابط را با يكديگر برقرار ميدارند تا به نتايج سودمندي برسند

سرمايه اجتماعي در تعامل در سطوح خرد و كلان قرار داده ميشود. مردم بايد با يكديگرتعامل داشته باشند تا سـرمايه اجتمـاعي را بـراي خودشان، خانوادهشان و جامعهشـان گسـترش دهنـد. جامعـه شناسـان و اقتصـاددانا ن هـر دو بـر تعاريف جديد سرمايه اجتماعي تاثير گذاشتهاند.

منظور من از سرمايه اجتماعي، مشخصات زندگي اجتماعي است، شـبكههـا معيارها و اعتماد كه سبب ميشود تا شركت كنندگان در فعاليتهاي مشترك كـارآتري بـراي تعقيب اهداف مشترك خود وارد شوند


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1396
زمان : 17:40
زحمات به بار نشست


در پس هر کوشش و زحمتی راحتی و لذت نهفته است. زحمات و پی گیری های مستمر دهیار و اعضای شورای اسلامی محترم در خصوص آسفال خیابان و کوچه های روستای طنجور و دیگر مسئولین به جد قابل تقدیر است. این کار مهم و سخت بدون پی گیری ها و دنبال کردن کارهای قانونی مطمئنا انجام نمی شد. به خوبی می دانیم کارهای عمرانی هم هزینه برند و هم مشکل، کف یک حمام را اگر بخواهیم سرامیک کنیم، هم به سرامیک نیاز داریم و هم به سیمان و ماسه و کفشور و لوله پولیکا و چسب و بناء، می بینیم برای دومتر مربع کف حمام به هشت آیتم نیاز داریم، آسفالت کردن سطح وسیعی از خیابانها و کوچه ها به کار جهادی و همدلی نیاز داشت که الحمدالله اکنون در بین دهیاری و اعضای شورای اسلامی و دیگر نهادها و دلسوزان حاکم است و این نشان می دهد که آنها به بقیه زیر ساخت های این روستا نیز توجه خاص دارند. آسفالت سود فراوان دارد و بهترین سود آن بهداشت است که می تواند در سلامتی مردم روستا بینهایت موثر باشد. برای کلیه دست اندرکاران این امر مهم خداقوت می گویم و برای همه آنها ارزوی سلامتی تندرستی و موفقیت از ایزد منان خواهانم. 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1396
زمان : 22:29
توسعه روستا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی


توسعه روستا را می توان اینطور تعریف کرد،کلیه اقدامات اصولی و بنیادی که موجب تغییر وضع زندگی مردم از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در روستاها میشود. همانطوریکه با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود، توسعه روستای طنجور بدون شناخت زیر ساخت ها و برنامه ریزی برای اجرا و پیاده کردن آنها در روستا در سطح حرف و سخنرانی ها باقی خواهد ماند. برای رسیدن به این هدف مهم(توسعه روستا)که شعار اغلب مسئولان است، به همکاری و همیاری همه مسئولان ذیربط و شورای اسلامی و دهیاری روستا و از همه مهمتر مردم شریف روستای طنجور به عنوان مطالبه گر نیاز می باشد. همه مدیرانی که در توسعه روستاها وظایفی دارند به خوبی می دانند، آنچه که به امور اقتصادی ارزش و نمره عالی می دهد و مهم تلقی می شود نتیجه کار است، نه طرح و برنامه ها که از ملزومات هستند، مهمترین چیزی که می تواند موتور محرک توسعه روستای طنجور را به حرکت در  آورد، توزیع عادلانه و متعادل منابع و امکانات و خدمات‌رسانی بهینه به  روستای طنجور است. گام مهم در روستای طنجور که باید توسط اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار محترم، همراه با دلسوزان و تحصیلکرده های روستا انجام شود، تشکیل جلسات اندیشه ورزی در روستای طنجور برای حصول به یک برنامه منسجم در راستای اهداف و برنامه های متولیان توسعه روستایی می باشد، هدف از این طرح، شناخت کاستی ها و الویت بندی انها برای دوره های زمانبندی اجرای طرح، شناخت ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی، و بهره گیری از آنها، شناخت منابع انسانی و مادی در سطح روستا برای بکار گیری، شناخت نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها، برای رشد و توسعه در روستای طنجور ضروری می باشد. قدم اول برای ایجاد بستر لازم در سطح روستا برای این منظور توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی در سطح روستاست، خود باوری، ما می توانیم، پذیرش ریسک، اعتقاد قلبی و عملی به استراتژی تبیین شده توسعه روستای طنجور، مهمترین کار فرهنگی صورت جلسات است که از قوه به فعل تبدیل شود. 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1396
زمان : 9:20
نیایش


پروردگارا

به من آرامش ده 

 

تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم

 

دلیری ده

 

تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم

 

بینش ده 

 

تا تفاوت این دو را بدانم

 

مرا فهم ده

 

تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من

 

 

رفتار نمایند

 

جبران خلیل جبران

نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1396
زمان : 13:47
نیایش


1. پناه بر خدا از انحراف

اللهم انا نعوذ بك ان نذهب عن قولك، او ان نفتتن عن دینك. (خطبه 215)

بارخدایا! به تو پناه می بریم كه از گفتارت روی گردانیم، یا از دینت منحرف شویم.

2. نیایش حضرت علی - علیه السلام 

اللهم انی اعوذ بك ان افتقر فی غناك، او اضل فی هداك، او اضام فی سلطانك، او اضطهد و الامر لك!. (خطبه 215)

بارخدایا! به تو پناه می برم از این كه با وجود توانگری تو، من تهیدست باشم، یا با وجود هدایتگری، در گمراهی به سر برم، یا با آن كه قدرت و پادشاهی از آن توست، به من ستم شود، یا با آن كه زمام اختیار امور در دست توست، من مقهور و خوار گردم.

3. پناه به خدا

«اللهم انی اعوذ بك من ان تحسن فی لامعه العیون علانیتی، و تقبح فیما ابطن لك سریرتی، محافظا علی ریا الناس من نفسی بجمیع ما انت مطلع علیه منی، فابدی للناس حسن ظاهری، و افضی الیك بسوء عملی، تقربا الی عبادك و تباعدا من مرضاتك.» (حكمت 276) ؛

خداوندا! به تو پناه می برم از این كه ظاهرم را در چشم های مردم نیكو جلوه دهی و باطنم را در پیشگاهت زشت سازی، و به وسیله اعمالی كه تو از آنها خوب آگاهی داری، خوش بینی و احترامات مردم را برای خود محافظت كنم و ظاهر خوبم را برای مردم آشكار نموده و اعمال بدم را فقط تو بدانی ، تا به بندگانت نزدیك و از رضای تو دور گردم.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 28 مهر 1396
زمان : 19:18
زیرساخت های روستای طنجور


در بحث زیر ساخت های روستای طنجور باید به نکات اساسی توجه خاص شود. از آنجا که موقعیت روستای طنجور در وضع مناسبی قرار دارد، ولی متاسفانه با توجه به این موقعیت مناسب نارسایی ها در زمینه های مختلف از نظر بهداشتی و پزشکی، آب شرب و بهداشتی، آموزش، جاده اصلی و کوچه ها، جداول و پسماندها،پارک و فضای سبز، فضولات حیوانی، مکانهای ورزشی، صنایع دستی و گردشگری، تولید فرآورده های کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع کوچک،و ... به خوبی به چشم می خورد. در حالیکه روستای طنجور در سالهای آینده از لحاظ جمعیت و به طبع آن ساخت و ساز ها به رشد بالایی می رسد،برای رسیدن به یک رشد توسعه مطلوب، امروز باید برنامه ریزی و تصمیم گیری و کارکرد که فردا خیلی دیر است. در حوضه عمرانی لازم است که اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار محترم برای جلوگیری از هرج و مرج در ساخت و سازها در سطح روستا و برای اینکه در آینده با مشکل روبرو نشوند، به نکات ذیل توجه خاص شود.

1 - تهیه نفشه جامع روستای طنجور

2 - تعیین مکان هایی که در آینده به ساختمانهای دولتی تبدیل خواهند شد.

3 - تعیین مکان هایی که در آینده به فضا ی سبز و ورزش های صبحگاهی تبدیل خواهند شد

4 - تعیین مکانهایی که در آینده به کارگاه های تولیدی(محل های صنعتی) ، محل کسب و کار تبدیل خواهند شد.

5 - نشان دادن مکان هایی که بافت فرسوده هستند

6 - نشان دادن مکانهایی که از نظر بهداشتی موقعیت مناسبی ندارند

7- موقعیت منطقه امامزاده (ع) و کارهای عمرانی که در آینده انجام خواهد شد

8 - موقعیت قلعه تاریخی روستای و احیای قسمت هایی از آن(در غیر این صورت به مکان خلاف تبدیل خواهد شد)

در این نقشه جامع باید بین قسمت های مختلف هماهنگی وجود داشته باشد. مثلا اجرای پروژه های فرهنگی در جوار امامزاده (ع) قرار گیرد. و یا قسمتی که قرار است ساختمانهای دولتی از ادارات، سازمان ها، نهادها برای خدمات رسانی به روستا ساخته شود در محل خرمنجا(قسمت غربی روستای طنجور) پلاک بندی و نقشه برداری شود. محل کسب و کار نیز مابین ادارات و امورات فرهنگی و یا نزدیک قسمت فرهنگی احداث شوند، این قسمت بندی همسو با چشم انداری است که در آینده روستای طنجور به منطقه توریستی، ( زیارتی،سیاحتی، فرهنگی، تفریحی) تبدیل شود.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 28 مهر 1396
زمان : 13:28
کتابخانه امامزاده روستای طنجور (ازطرح های فرهنگی 1)


برای فعالیت های فرهنگی راه های مختلفی وجود دارد.  ایجاد کتابخانه و فرهنگ کتابخانی، ایجاد کلاس های مختلف آموزشی در زمینه های مختلف، صوت،تجوید، روخوانی قرآن، مسابقات کتابخوانی، ایجاد فضاه های ورزشی، ترویج فرهنگ جوانمردی، رشادت و ایثار،زدودن افکار خرافاتی، تولید و پخش کالاهای فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر و . . . را می توان نام برد. برای ایجاد بستری مناسب در فعالیت های فرهنگی، کتابخانه عامل مهمی تلقی می شود. در بحث فعالیت های فرهنگی روستای طنجور با ایجاد یک کتابخانه می توان به اهداف مختلف فرهنگی دست یافت. اولا در پیمودن این راه مهم از کمک نهادهای فرهنگی که متولیان امور فرهنگی هستند نمی توان چشم پوشید. ثانیا دخیل و مشارکت همه اهالی روستا  در این امر مهم لازم و ضروری است. برای این منظور باز سازی ساختمان رختکن ورزشگاه که در جوار امامزاده یوسف (ع) می باشد، جایگاه مناسبی به نظر رسید. این ساختمان  نه درب داشت نه پنجره، نه آب داشت و نه برق و دیوار های داخلی هم به خاطر عدم کیفیت و هم به علت  نداشتن یک متولی به خرابه ای تبدیل شده بود. 

به همین منظور در مورخه 96/4/14 باز سازی آن شروع شد. به علت بی توجهی و سهل انگاری در ساخت این ساختمان، بعضی از دیوارهای داخلی  نشست کرده بودند و کلی شعار روی آنها با ذغالی که از آتش هیزم ها در داخل ساختمان به جا مانده بود نوشته شده بود. دیوارها توسط کارگران روز مزد و حاج سعید جودکی و وحید عبدی تخریب گردید، دربی که به طرف ورزشگاه باز می شد، با بلوک و آجری که از تخریب ساختمان بهداشت سابق تهیه شده بود بسته شد و درب جدیدی روبروی قلعه طنجور به طرف شمال باز شد. پلان معماری داخلی  تغییر داده شد. و پنجره هایی دو منظوره  برای نور و پذیرایی سقاخانه های امام حسین علیه السلام در روز عاشورا از زواری که برای زیارت امامزاده (ع ) به روستای طنجور می آیند ساخته و نصب شد.

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1396
زمان : 22:39
مهمان عزیز میزبان عزیز


حرکت در مسیر و راه امامان معصوم علیه السلام سلامت روح و روان انسان را در موقعیت های مختلف زندگی تضمین می نماید. امامزادگان نیز در مکتب امامان و اهل بیت آنها کسب فیض نموده اند. امامزادگان مانند اجدادشان، عالم، عابد، مجاهد بوده اند،به همین خاطر همیشه توسط حاکمان اموی و عباسی جانشان در خطر بوده است. امویان و عباسیان به آنها علوی می گفته اند و برای سر آنها جایزه می دادند. به همین خاطر امامزادگان علیه السلام به خاطر حفظ جان خود از بیراهه ها برای وصال امام هشتم علی بن موسی الرضا  علیه السلام طی طرق می کردند. در این راه پر خطر، ممکن بود دشمن باشد یا مریض شوند، به هر حال بیشتر آنها یا شهید می شدند و یا از مریضی جان می دادند. وجود این عزیزان در هر شهر و یا روستایی موجب برکت، شفاعت هستند. روستای طنجور نیز از این برکات بی نصیب نیست. امامزاده یوسف علیه السلام یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع)است و فامیل نزدیک امام رضاعلیه السلام می باشد.خدمت کردن به این امامزاده، امام رضا علیه السلام را خوشنود می نماید. این امامزاده بزرگوار با این عظمت مهمان اهالی با صفای روستای طنجور می باشد. به خوبی می دانیم مهمان خوب، مهماندار خوب می خواهد. میزبانان این مهمان عزیز باید در تمام زمینه ها دارای منزلت آن باشند. رسیدن به مقامی که بتواند امامرضا علیه السلام را راضی نماید، به تلاش و کوش تمام اهالی روستا نیاز دارد. زن و مرد، پیر و جوان باید همدل و همزبان، کمر همت ببندند و روستای طنجور را به مقام اولی از لحاط فرهنگ و اقتصاد، زیبا سازی برسانند. این مهم اتفاق نمی افتد مگر دارای یک استراتژیک معین با اهداف و  برنامه ریزی منسجم باشد. از آنجا که خوشبختانه روستای طنجور دارای منابع و پتانسیل های بالقوه ای است، می توان خوشبین بود که توانایی همه تغییر و تحول برای رسیدن به اهداف را دارد. نیروی های تحصیلکرده و جوان، جوان های خلاق و پر انرژی، دهیار و اعضای محترم شورای اسلامی پر کار و با مسئولیت، منابع با ارزشی هستند که می توان امیدوار بود  روستا امید رسیدن به سوی افق های روشن را دارد.

موضوعاتی که به طور کلی باید مورد توجه قرار گیرد:

1 - توجه خاص به زیر ساخت های روستا

2 - بستر سازی مناسب جهت امورات فرهنگی

3 - تعیین نقشه جامع روستا برای هدفمندی ساخت و ساز و زیبا سازی

4 - فعالیت مستمر عمرانی و فرهنگی، اقتصادی،  امامزاده یوسف (ع)تا رسیدن به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی روستایی

هر کدام از موضوعات فوق، به طور کلی بیان شده است، برای توضیح  و شرح آنها که دارای چندین سرفصل می باشند به وقت و زمان بیشتری نیاز دارد. اینشالله در وقت مناسب به آنها می پردازیم.

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 26 مهر 1396
زمان : 15:56
عاشورا تلنگری برای بیداری



نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 12 مهر 1396
زمان : 23:5
حاشیه های زندگی


خیلی از ما انسانها در زندگی روزمره از اصل زندگی قافل می شویم و زندگی مان حول محور حاشیه های زندگی می چرخد. خیلی هم به خود می بالیم که داریم زندگی کنیم، در حالیکه از ریل اصلی زندگی خارج شده ایم، فکر می کنیم داریم زندگی می کنیم. بعضی از ما ها آنقدر با حاشیه های زندگی آمیخته می شویم که مجال بررسی و ارزیابی از زندگی را فراموش می کنیم. بعضی از حاشیه های زندگی نیازهای ما را فراهم می کنند و به مقداری که زندگی را تامین می کنند لازم است، ولی ما چنان وابسته به آنها می شویم که اصل را فدای فرع می کنیم ،تعداد آنها در زندگی به مقدار دلبستگی هایمان بستگی دارد. به لطف پیشرفت تکنولوژی ماشاالله آنقدر دلبستگی ها زیاد شده اندکه نپرس.  به جرئت می توان باور کنیم که بیشتر ماه ها زندگی نمی کنیم. حاشیه های امنی پیدا کرده ایم و روزگار را به صورت روزمرگی می گزرانیم، نمی دانیم شاید از متن اصلی زندگی می ترسیم یا شاید هنوز بعد از عمری، متن اصلی را نخوانده گم کرده ایم. جوهره زندگی یا همان متن اصلی دائم در تلاطم است، عاقلان سعی می کنند تا پایشان به حاشیه ها گیر نکنند، انسانهای پخته در متن زندگی می کنند نه در حاشیه، ناآرامی یکی از ویژگی های آنهاست. همانطوریکه دریای آرام نمی تواند دریانورد خوب تربیت نماید، سگ دو های الکی نیز نمی تواند انسان پخته بسازد. رضایت و آرامش از دیگر ویژگی آنهاست، ترس در وجود آنها نیست، تحولگرا هستند و زندگی را با عینک شفاف واز دریچه ای باز نگاه می کنند.

بعضی از ماها گرفتار پول هستیم، پولی که می تواند در بخشی از نیازهای زندگی یار و یاورمان باشد، بلای جانمان می شود و تا هنگامه خداحافظی از دنیا ما را رها نمی کند. گرفتار در زرق و برق دنیا، گرفتاری در عادت ها،... همه و همه حاشیه هایی هستند که می تواند کل زندگی ما را تحت شعاع قرار دهند و ما را از اصل زندگی دور نگه دارند. ابزارهایی که جای هدف را گرفته اند، و مانیز ناشیانه و نه هوشمندانه در پی آن روزگار را سپری می کنیم.  


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1396
زمان : 21:51
مسیر امامزاده(ع)


حدود دو سال از جدول گذاری مسیر جاده منتهی به امامزاده (ع) می گذرد. تا اینکه به همت بچه های شورای اسلامی روستای طنجور و دهیار و نهادهای ذیربط قرارشد این مسیر آسفات شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 13و96/6/14 ماشین آلات اداره راه و شهرسازی آن مسیر را تسطیح نمودند.تا در اینده ای نزدیک آنرا نیز آسفالت نمایند.

در جوار امامزاده یوسف علیه السلام شهدایی خوابیده اند، که عزت و آبرویی به آن منطقه داده است. همانطوریکه رهبر فرزانه می فرماید: "نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد. یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهنیت ها خارج شود."(بیانات در دیدار جمعی از خانواده شهدا 1376/2/17)

این شاالله این همت،  همکاری و همیاری ادامه یابد. به همه دست اندرکاران خسته نباشید عرض می کنم، و برایشان آرزوی توفیق را از ایزد منان خواهانم.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 14 شهريور 1396
زمان : 19:55
سنگ چینی دیوار محوطه


سنگ چینی دیوار محوطه امامزاده (ع) در تابستان 1394 شروع شد. در این دیوار چیتی  47 سرویس سنگ لاشه، 26 سرویس ماسه، 236 کیسه سیمان مصرف گردید. روی سنگ چینی دیوار با بلوک به عرض چهل سانتیمتر انجام شده است، عرض دیوار سنگ چینی حد اقل شصت سانتیمتر و مداکثر هشتاد سانتیمتر بوده است. ارتفاع سنگ چینی حداقل شصت سانتیمتر و حداکثر حدود دومتر و نیم بوده است.

در ساخت دیوار دوبنا و سه کارگر به مدت حدود هشتاد روز کارکرده اند.

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1395
زمان : 22:21
کارهای عمرانی


کارهای عمرانی در ساحت مقدس امامزاده یوسف (ع) در چند مرحله تقسیم شده است که عبارتند از:

1 - دیوار چینی محوطه جلو امامزاده برای ایجاد یک حیاط بزرگ که این کار خود به چند مرحله تقسیم می شود،

الف - خاکبرداری طبق نقشه ای که قبلا آماده شده بود.

ب - سنگ چینی به عرض حداقل شش سانتیمتر و با ارتفاع تا همکف که از شصت سانتیمتر تا 2.5 متر می باشد، و به طول 256 متر

ج - دیوار چینی روی سنگ چینی با بلوک به طول 186 متر

د - خاکریزی به اندازه دیوار چینی به مقدار حدود 2600 متر مکعب.

ذ - شناژ بتنی روی دیوار به ابعاد 0.4* 0.4 به طول دیوار. 186 متر

ر - دیوار چینی روی شناژ برای حصار حیاط به صورت محراب به طول حدود 180 متر.

ز - ساخت سر درب ورودی به حیاط با گلدسته های بلند.

س - مرمت ساختمان امامزاده (ع) با معماری اسلامی و گنبد و سالن اجتماعات برای زائرین

ش -تعریض خیابانها

ص-جدول گذاری خیابانهای اطراف امامزاده (ع) 

ض - درخت کاری در محوطه

ط - اسفالت خیابانها

ظ - سنگفرش حیاط امامزاده (ع)


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1395
زمان : 21:49
بهترین محرم دل


 

آرامگاه امامزادگان در جای جای میهن اسلامی ایران باعث برکتی معنوی برای مردم آن دیار است. جایی که می توان بدون هیچ دغدغه مادی، دل را با تمام محتوای درونی اش به محرمش سپرد و لحظاتی او را مانند پرواز پرندگان، در فضای پر از شور و شوق دلنوازی سپرد تا آزادانه چون کبوتران بر گلدسته های عشق بنشینند و به جسم پر طلاطم و خسته آرامش ببخشند.

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 4 بهمن 1395
زمان : 23:35
حماسه حسینی در عاشورای حسینی


 

سال نود و پنج در عاشورای حسینی، حماسه ای پر شور تر از سالهای گذشته در نقاط مختلف (شهر و روستا) ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.

 

روستای طنجور با مهمانداری روستاهای، کیدان، طبریجان، کپر جودکی، سراب امسال حماسه حسینی را با شور و شعوری کامل در جوار امامزاده یوسف(ع) را برگذار نمودند.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 22 مهر 1395
زمان : 16:10
عاشورای حسینی - روستای طنجور 1395 (عکاس: جودکی)


 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 21 مهر 1395
زمان : 22:42
سهل انگاری


در روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه برابر دوازدهم ماه مبارک رمضان با پرت کردن ته سیگار یک عابر سهل انگار، علف های خشک بین درختان امامزاده،  آتش می گیرند، در نتیجه این آتش سوزی چند درخت در کنار قبرهای شمال امامزاده در آتش سوخت.

در پی سهل انگاری دیگری در روز چهارشنبه دوم تیر ماه چندین هکتار از زمینهای زیر کشت گندم و جو روستای طنجور طعمه حریق می شود و به چند خانوار روستا، ملیون ها تومان ضرر وارد می شود. 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 4 تير 1395
زمان : 12:19
قلعه روستای طنجور (قلا گپ) روی تپه تاریخی


قلعه روستای  طنجور روی تپه تاریخی


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 4 تير 1395
زمان : 11:46


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.