سلام


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 28 اسفند 1402
زمان : 20:5


سلام بر غزه


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1402
زمان : 19:29
خدایا


 

رَبَّنا امَنّا فَاغْفِرْلَنا

 

وَ ارْحَمْنا

 

وَ اَنْتَخَیْرُ الرّاحِمینَ.

 

(المؤمنون/109)


پروردگار ما، ما به تو ایمان آوردیم ما را ببخش و بیامرز و به ما رحم کن که تو بهترین بخشندگانی.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1402
زمان : 2:26
خود باوری


حدود دو نیم سال است که با برنامه های مختلف(تشکیل جلسات، نشست های مختلف، صف نماز و ...) بر همگرایی برای تولید هم افزایی جهت توسعه روستای طنجور در حوزه های مختلف(اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی) بین نهادهای مختلف روستا، مانند: شورای اسلامی،دهیاری، بسیج برادران و خواهران، بهداشت، هیئت مذهبی و هیئت امناء مسجد و حسینیه، صحبت و گفتگو شده است. برای رسیدن به اهداف، کارگروهی تشکیل گردید به نام "کارگروه توسعه پایدار روستای طنجور" چند جلسه اعضای گروه تشکیل دادند و تصمیماتی نیز طبق برنامه گرفته شد.با عدم حضور اعضاء جلسات کارگروه آب کشید و از بین رفت. شاید به همین خاطر عده ای از دوستان که کم لطفی نمودند و باعث محو شده آن حرکت خداپسندانه شدند، به ما بگویند آزموده را آزمودن خطاست. وقتی شخص به سرانجام کاری ایمان و چشم انداز روشنی داشت. نه به یک بار بلکه به جند بار شکست خوردن می ارزد.

آیا زمان آن نرسیده است نگاهی با بصیرت به زندگی خود بیاندازیم. راه رفته را بازبین و مورد کندو و کاو قرار دهیم. آیا درست در خط واقعی چگونه زیستن حرکت می کنیم یا گرفتار حاشیه های زندگی شده ایم و از اصل زندگی غافل شده ایم. ما غیر از آنکه به خانواده خود تعلق داریم به جامعه و روستای خود نیز تعلق خاطر داریم. هر صبح تا شب نفسمان با هوای روستا تغذیه می نماید و قدم هایمان بر روی کوچه های روستا مهر محکی است که وابستگی یمان را به روستا ثابت می نماید. هیچ کس بهتر از اهالی روستا نمی تواند مشکلات روستا را حل نمایند. این حرف روستاست که نوای آن هر روز به گوش ما می رسد"کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" این جس خوب را اگر با تار و پود جسم مان داشته باشیم، بالندگی روستا را می توان در چشم انداز آینده آن بخوبی دید. سر زندگی روستا را زمای می توان لمس کرد که اهالی آن مهر ورزی، شادابی، خوشرویی و تغافل را در چهره های پیر و جوان و نوجوان روستا مشاهده کرد.

اهل نظر و دلسوزان جلودار و تمام آنهایی که به روستای خود عشق می ورزند، در کنج خلوت ذهن و فکرشان، ذره ای به مجموعه روستا بیاندیشند،راه حل ها را که در امر توسعه روستا  می تواند کارزار باشد،از گوشه فکرشان به خاطر غفلت از فراموشی در برگی سفید یاد داشت نمایند، و روزی را برای برزسی هم اندیشی تعیین و تمام فرضیه ها و نظریه ها را بررسی تا با نتایج خوبی برسند، نتایج را عملیاتی و کاربردی نمایند، ثابت نموده ایم که به روستای خود علاقه و عشق وافری داریم.

از تمام دوستان استدعا دارم نظر خود را در قسمت نظرات این وبلاگ به گوش ما برسانند.

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1402
زمان : 10:57
نصب درب سالن زائران امامزاده


در مورخه ششم دیماه 1402 به لطف خدا درب آهنی سالن زائران امامزاده یوسف(ع) به همت چنی از جهادگران روستا نصب گردید.

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 6 دی 1402
زمان : 16:49
مهربانی


 

چه کسی می تواند به فریادهای خاموش پاسخ بدهد؟
چه کسی می تواند غمناکی دل ها را، با تبسّم لب ها عوض کند؟

پوستر , هنرهای تجسمی , خانه طراحان انقلاب اسلامی ,

بنی آدم اعضای یكدیگرند
كه در آفرینش ز یك گوهرند
تو كز محنت دیگران بی غمی
نشاید كه نامت نهند آدمی

 

متن های زیبای جشن نیکوکاری, متن ادبي جشن نیکوکاری

 



نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1402
زمان : 12:36
تله‌ مارپیچ‌ سکوت


نظریه «مارپیچ سکوت» را خانم الیزابت نوئل نئومان در سال ۱۹۷۳ مطرح کرد. فرضیه اصلی او در این نظریه این بود که افکار عمومی نتیجه تعامل بین افراد و محیط اجتماعی است که تحت تاثیر عمیق رسانه‌ها شکل می‌گیرد. این نظریه بر اساس چند ادعای مرتبط با هم استوار است؛ اول این که مردم از انزوا و فشار گروهی می‌ترسند و نمی‌خواهند در یک موضوع درگروه اقلیت باشند؛ دوم این که مردم از ترس انزوا و زیر فشار قرارگرفتن، فرار از طعن و تمسخر و طرد سکوت می­‌کنند؛ سوم این که مردم در رفتار و ارتباطات روزمره، متاثر از ذهنیت‌های دریافتی به این ارزیابی می‌رسند که درگروه اقلیت هستند یا اکثریت.   براساس نظریه مارپیچ سکوت به موازات نشر، عقاید خاص در رسانه‌های جمعی به عنوان عقاید غالب و مسلط، حمایت میان‌فردی از یک عقیده و تفکر به مرور ضعیف می‌شود؛ تعداد افرادی که آشکارا عقیده و تفکر موجود را بیان نمی‌کنند یا به تفکر القایی گرایش متمایل می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. روند تزایدی گرایش به عقیده مورد نظر رسانه‌ها به شکل‌گیری «سکوت مارپیچی» در جامعه منجر می‌شود.این همان تکنیک «مارپیچ سكوت» است .در این فرآیند، مردم تحت تاثیر تصویری که امپراتوری رسانه‌ای ساخته است، بیشتر به آنچه دیگران به صورت عمومی بیان می‌کنند، اعتماد کرده تا به آنچه می‌اندیشند. رسانه‌های جمعی با بهره‌گیری از تکنیک «مارپیچ سکوت»؛ تصورات مربوط به عقاید مدنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند؛ و از این طریق ذهنیت افراد راجع به این که به چه عقایدی مسلط است را شکل می‌دهند؛ و چنین القاء می‌کنندکه فرد یا گروه برای فرار از انزوا چه عقید‌ه‌ای را اختیار و ابراز کند. بر این اساس، رسانه‌ها افراد و گروه‌های مخالف را با ایجاد فضای رعب و وحشت و با کمک دیکتاتوری رسانه‌ای، افکار و عقایدی همسان و مشابه را بر جامعه تحمیل کرده و آنها را وادار به سکوت و کناره‌گیری می‌کنند .
با تغییرات تکنولوژی ارتباطات، افکار عمومی تحت تأثیر فضای غیرمنضبط و آنارشیستی مجازی قدرت تفکر و تحلیل خود را از دست می‌دهد یا در سایه دیکتاتوری رسانه‌ای ناچار به تغییر عقیده یا سکوت می‌شود. در چنین شرایطی شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و فراگیر، فرضیات موجود در نظریه مارپیچ سکوت را در فضای مجازی و واقعی تثبیت و نهادینه می‌کند. در شرایطی كه اینترنت مرزهای ملی کشورها را با کمک رسانه و شبکه‌های اجتماعی درنوردیده است، راهبران صفحات اجتماعی با کمک اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها، با به‌کارگیری تکنیک‌های جنگ‌روانی به شکل کاملا حرفه‌ای قادرند محاسبات مخاطبان را فارغ از میزان سواد و موقعیت اجتماعی، دستخوش تغییرات بنیادین کرده و به راحتی آنها را به تغییر عقیده وادار کنند یا درتله مارپیچ سکوت گرفتار کنند. شبکه سازمان مند در فضای مجازی با تکیه بر آمار و اطلاعات ساختگی و دروغین چنان شرایطی برای مخاطبان ایجاد می‌کنند که یک نظریه یا گفتمان اعتبار و مشروعیت خود را نزد آنها از دست بدهد و طرفداران آن حس اقلیت به خود بگیرند و احساس انزوا به آنها دست بدهد و از ترس مخاطرات احتمالی در پیله سکوت فرو بروند.  در پروژه پروپاگاندای شبکه قدرت مجازی، چنین القاء می‌شود که فرد یا گروه برای درامان‌ماندن از خشم اکثریت دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا باید به موج اکثریت القایی بپیوندد یا در انزوای عمومی ‌قرار خواهد گرفت و مجبور به تحمل مخاطرات مخالفت با اکثریت و پرداخت هزینه‌های آن خواهد شد. از آنجا که برخی صاحبان قدرت و منصب و بخشی از افکار عمومی به شدت از انزوا و خطرات مخالفت با اکثریت می‌ترسند، در چنین شرایطی به‌دلیل تصویر نادرستی که رسانه‌ها برای آنها ساخته‌اند، بر ضد باورها، قضاوت‌ها و ارزیابی‌های خود عمل می‌کنند، راه درامان‌ماندن را در همرنگ‌شدن با دیگران جست‌وجو می‌کنند. 
 پدیدارشدن این وضعیت در میان یک جامعه یکی از سم‌های مهلک سیاسی به شمار می‌آید. چراکه دشمنان موفق می‌شوند با کمک تکنیک‌های جنگ روانی، بر عقیده و نظری که در واقع اکثریت نیست، به ‌عنوان نظر اکثریت مردم مانور بدهند و مدافعان حقیقت و تفکر اکثریت را به سکوت در برابر تفکر باطل مجبور ‌کنند. درچنین فضایی رفته‌رفته این مارپیچ سکوت گسترده‌تر می‌شود و عقیده مطلوب دشمن در جامعه فراگیر، تثبیت و نهادینه می‌شود. در واقع، این همان مارپیچ سکوت الیزابت نئومان است که حالا خود را در شبکه‌های اجتماعی بازتولید کرده است. در دنیای حقیقی مردم از ترس انزوا و زیر فشار قرارگرفتن سکوت می­‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی مدافع حقیقت حتی میانه و بی تفاوت نیز از ترس این که دنبال‌کنندگان یا دوستان‌شان واکنش نامطلوبی نسبت به نظرشان نشان دهند، سکوت در موضوع مورد مناقشه را ترجیح می‌دهند.
 در تکنیک مارپیچ سكوت، اصحاب رسانه با کمک روش اقلیت‌سازی و اكثریت‌سازی به‌ طور مداوم صدای حقیقت را به خاموشی سوق می‌دهد، و شرایط را برای فرسایش و فروپاشی یک نظام سیاسی فراهم می‌آورد. درصورت تثبیت و نهادینه‌شدن «سکوت مارپیچ» تهدیدهای دشمن با کمترین هزینه و درکوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بالفعل خواهد رسید و هر نظام قدرتمندی را با هرگونه آرمان و ماهیتی از پای درخواهد آورد. امروز دلیل سکوت طولانی برخی چهره‌هاو شخصیت‌های عافیت‌طلب را باید درگرفتارشدن آنها در«تله مارپیچ سکوت» جست‌وجو کرد. گرد و خاک‌ها که فروکش کند، عافیت‌طلبان ساکت امروز، مجددا تریبون دفاع از اسلام و نظام اسلامی رادر اختیار خواهند گرفت و ردای مدافعان را به تن خواهند کرد و آرزوی حضور در ظهر عاشورا را درآغاز و انجام سخنرانی‌ها و پاور پوینت‌های خود تکرار خواهند کرد.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 21 آذر 1402
زمان : 8:36
دیوار چینی درب اصلی سالن زائران


امروز چمعه هفدهم آذر 402 جهادگران پر تلاش روستای طنجور دیوار چینی درب ورودی اصلی سالن امامزاده یوسف (ع) را برای نصب درب آجر چینی نمودند. چون درب ورودی اصلی بزرگ و سنگین است لازم بود به محض حمل آن به طرف ساحتمان مذکور نصب شود، و در محل نیز کار ضد زنگ صورت پذیرد.

 

 

 

 

نوجوانان جهادگر  روستای طنجور، امید آینده روستا خداوند همه آنها راحفظ نماید.

 

 آیا صبحانه ای به این لذت بخشی میل کرده اید؟

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 17 آذر 1402
زمان : 16:48
هرس درختان


بعد از برگ ریزان درحتان، بهترین موقع برای هرس شاخ و برگ زیادی و یا مزاحم درختان می باشد. با حذف قسمت هایی از درخت که متراکم و شلوغ هستند می توانید به عبور نور و رسیدن هوا به درخت کمک کنید و برای اینکه درخت ظاهری زیبا داشته باشد پس باید درختان خود را هرس کنید. در واقع با این کار به سلامت درخت کمک کرده اید. با هرس تعادل بین شاخه و ریشه برقرار می شود. و بالاخره منجر به کمک و تقویت رشد درخت می شود .

هرس درختان

 

 

 

 

 

برای جلوگیری از ریزش شیره درخت به بیرون و برای جلوگیری از نفوذ حشرات یک نوع چسب همراه سموم دیگر و ضد قارچ به محل شاخه بریده می زنند تا به درخت صدمه ایجاد نشود.

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 9 آذر 1402
زمان : 19:29
هم افزایی در گروه مسئولیت جتماعی


روستا مجموعه ای از خانوار می باشد که دارای وجوه مشترکی از جمله اقتصادی، فرهنگی و قومی و بسیار مشترکات دیگر در کنار هم با خوبی و خوشی زندگی می کنند.

خانوارهای روستایی همانطوریکه برای رفاه و آسایش خود زحمات زیادی را می کشند. و نسبت به خانواده خود بار مسئولیت را به دوش می کشند باید نسبت به روستای خود که همگن و فامیل هستند مسئولیت اجتماعی داشته باشند. همانطوریکه خانوارها نسبت به روستا حقی دارند(روستاوندی) روستا نیز به گردن هر خانوار حقی دارد. حق روستا این است که اهالی روستا نگذارند روستای آنها از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت و بهداشت با بحران روبرو شود زیرا مشکل روستا به خانوارها برمی گردد وآنها را با مشکلات روبرو می نماید با نگاهی به وضعیت امنیت و قطع خطوط تلفن و یا قطع برق مدرسه چه مشکلاتی برای خانوارها و فرزندان آنها بوجود آورده است.حانوارهای روستایی هرروز چشم در چشم هم دارند ودر غم وشادی هم شریک هستند. اگر یک مشکل اقتصادی، یا فرهنگی و یا هر نوع ناهنجاری اجتماعی در روستای طنجور بوجود بیاید، هیچ خانواده ای نمی تواند نسبت به آن مشکل بی تفاوت باشد، به نوعی باد آن مشکل آن خانواده را نیز می گیرد. پس هر نوع مشکل در خانواده روستایی اثر منفی خود را نشان خواهد داد. 

هر نهاد و سازمانی که در سطح روستا فعالیت می کند و تمام مردم روستای طنجور باید یک نوع مسئولیت اجتماعی را در خود حس نمایند و نسبت به پویایی روستا در حهت های مختلف(فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشت) به اندازه خود مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

همدلی و مهرورزی بین نهادها و معتمدین و کلیه اعضای روستا باعث همافزایی می شود که فائق بر مشکلات را ساده و ممکن می نماید. 

نقش نهادهایی که در روستا فعالیت می نمایند باید پر رنگتر باشد. هر مشکلی که در روستا احساس شد بهترین شکل آن است که در رابطه با آن مشکل که ممکن است فرهنگی باشد که جلودار آن هیئت امناء مسجد و حسینیه و هیئت های مذهبی می باشد مضافا بر اینکه اعضای شورای اسلامی و دهیار با دیگر نهادها و معتمدین ودلسوزان روستا در جلسه بررسی برای حل آن مشکل دست در دست هم دهند و با برنامه منسجم در پی برطرف کردن آن مشکل برآیند. همه می دانیم که یک دست صدا ندارد. بر طرف کردن مشکلات روستا به جز اینکه اثر مطلوب و  موثری بر زندگی روستا نشینان دارد، اجر و ثواب آن نیز شامل حال کسانی می شود که در پی برطرف کردن مشکلات زحمت می کشند. پس دو فایده دارد یکی بالا بردن سطح کیفیت زندگی،سلامت روحی و روانی و دیگری عزیز بودن نزد خداوند. هیچ ثوابی به اندازه گره گشایی مردم نزد خدا عزیز نیست. خداوند به همه عزیزان خیر و برکت و عاقبت به خیری عطا فرماید.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 3 آذر 1402
زمان : 15:11
سگ به دریای هفتگانه مشوی!


 «اسرائیل «‌پادگان نظامی» استکبار غرب در منطقه است که آمریکا به نمایندگی از دولت‌های همسو، اداره آن را بر عهده ‌دارد. نیروهای مستقر در این پادگان از میان وحشی‌ترین، رذل‌ترین و کثیف‌ترین موجودات روی زمین یعنی صهیونیست‌ها انتخاب شده‌اند. این انتخاب با توجه به سابقه تاریخی صهیونیست‌ها و جنایات فراوان آنها در طول تاریخ‌، صورت گرفته است‌». حالا از میان اسناد فراوانی که حاکی از این طرح جنایتکارانه است، به چند سند که اندکی از بسیارهاست، توجه کنید!

این اسناد به وضوح نشان می‌دهند که هدف از تاسیس رژیم صهیونیستی فقط اشغال فلسطین نبوده و نیست بلکه طرح و برنامه‌ای برای تسلط بر جهان اسلام است و دامنه این توطئه تمامی کشورهای اسلامی را نشانه رفته است. بخوانید!

۱- اوایل قرن بیستم این نگرانی جدی به جان قدرت‌های استعمارگر غرب افتاده بود که بیداری ملت‌ها در غرب آسیا مانع از ادامه حضور استعماری آنها در این منطقه استراتژیک باشد. «هنری کمپل بنرمن» (Henry Campbel BannerMan) نخست‌وزیر وقت انگلیس در سال‌های اولیه قرن بیستم می‌گوید؛ «مهم‌ترین آبراه‌های استراتژیک و ذخایر زیرزمینی در خاورمیانه و در منطقه مسلمان‌نشین جهان قرار دارد. باید در این منطقه به فکر ایجاد یک «جای پای» مطمئن برای خود باشیم‌»! بنرمن، به گواهی اسناد منتشر شده وزارت خارجه انگلیس تاکید می‌کند که «‌اقتدار غرب و سیادتش در منطقه تنها با ایجاد این جای پا امکان‌پذیر است‌»!

۲- سیسیل رودز «Cecil Rhodes‌» یکی از سیاستمداران بلندپایه انگلیس که با بنرمن همزمان بوده است نیز تاکید می‌کند که برای دسترسی به آبراه‌های استراتژیک و منابع زیرزمینی فراوانی که در منطقه غرب آسیا وجود دارد، باید دولتی در قلب این منطقه تاسیس شود که از یکسو تامین‌کننده منافع غرب باشد و از سوی دیگر این منطقه را در حالتی از بحران نگاه دارد! سیسیل رودز، بنیانگذار اصلی دولت آپارتاید رودزیا است که نهایتاً به رسمیت شناخته نشد، این دولت جعلی خواستار حاکمیت اقلیت سفیدپوست بر اکثریت مردم سیاهپوست بود.

۳- بسیاری از مقامات بلندپایه آمریکا بارها به مناسبت‌های مختلف بر پیوند راهبردی آمریکا و اسرائیل و این که اسرائیل به نمایندگی از غرب در منطقه حضور دارد تاکید کرده‌اند.

به عنوان نمونه، جو بایدن نه فقط بعد از آن که سراسیمه برای اعلام حمایت از اسرائیل در مقابل طوفان‌الاقصی به تل‌آویو رفته بود، بلکه بارها در دورانی که چهارمین سناتور ارشد سنا و نیز هنگامی که معاون رئیس‌جمهور اوباما بود اعلام کرده بود که اگر اسرائیل نبود، آمریکا باید یک اسرائیل در منطقه ‌ایجاد می‌کرد و... ده‌ها سند و نمونه دیگر.

۴- مروری هرچند گذرا بر اسناد موجود و جنایاتی که صهیونیست‌ها از سال‌ها قبل از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ تاکنون مرتکب شده‌اند تردیدی باقی نمی‌گذارد که دامنه حضور صهیونیست‌ها در منطقه، منحصر به فلسطین نیست، بلکه این پادگان نظامی غرب با هدف سیطره بر جهان‌اسلام ایجاد شده است بنابراین به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که نیروهای مقاومت فلسطین نیز به نمایندگی از تمامی امت اسلام و کشورهای اسلامی با این رژیم پلید درگیر هستند. از این روی، حمایت همه‌جانبه از نیروهای مقاومت نه فقط وظیفه دینی ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی است بلکه دفاع از امنیت و موجودیت خود آنها نیز هست و هزینه‌کردن آنها از مال و جان در این میان، هزینه‌ای است که برای دفاع از موجودیت و امنیت خود بر عهده ‌دارند... و متأسفانه بسیاری از رهبران و مسئولان کشورهای اسلامی از این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

۵- با توجه به ماهیت رژیم صهیونیستی که در نقش پادگان نظامی غرب و کلان‌سرمایه‌داران غربی در منطقه ‌ایجاد شده است، راه‌کارهایی نظیر تشکیل دو دولت فلسطینی و صهیونیستی اگر خیانت و همراهی با جنایت صهیونیست‌ها نباشد -که در مواردی هست- باید آن را اوج حماقت و بی‌خبری از واقعیت ماجرا دانست. راه‌کار و تنها راه‌کار، همان نظر مبارک حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- و رهبر معظم انقلاب یعنی محو اسرائیل از صفحه روزگار و نقشه جغرافیای جهان است. آیا با مشاهده جنایات وحشیانه‌ای که صهیونیست‌ها مرتکب شده و می‌شوند هیچ راهی جز نابودی آنها و پاک کردن زمین از لوث وجودشان باقی می‌ماند؟ حضور صهیونیست‌های ساکن در فلسطین اشغالی به قیمت قتل عام مردم مسلمان آن دیار و آواره کردن آنها از خانه و کاشانه‌شان بوده است.

۶- در گلستان سعدی حکایت یکی از وزیران آمده است که فرزند کُودنش را برای تربیت نزد دانشمندی فرستاده بود به امید آن که بر سر عقل آید. مرد دانشمند مدتی او را تعلیم کرد ولی سودی نداشت به ناچار پیامی برای پدرش فرستاد که: «این عاقل نمی‌شود و مرا دیوانه کرد»!

چون بُوَد اصل گوهری قابل

تربیت را در او اثر باشد

هیچ صیقل نکو نداند کرد

آهنی را که بد گهر باشد

سگ به دریای هفتگانه مشوی

که چو ‌تر شد پلیدتر باشد

خر عیسی گرش به مکه برند

چون بیاید هنوز خر باشد


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 28 آبان 1402
زمان : 9:11
بتن ریزی سقف اتاق های سالن زائران


روز پنجشنبه یازدهم آبان 1402سقف دو اتاق خدماتی سالن زائران امامزاده یوسف (ع) بتن ریزی شد در حالیکه هوا کاملا ابری بود به لطف خداوند بتن ریزی با سلامت انجام شد.

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1402
زمان : 18:49
یکی از خاصیت های وضو



نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 21 مهر 1402
زمان : 19:55
دیوار چینی اتاق های امام زاده (ع)


در مورخه 1402/7/14 دیوار چینی اتاق جنوب ساختمان امام زاده یوسف (ع) با تعدادی از جهادگران عزیز روستای طنجور انجام گرفت.

به همه آنها خداقوت می گوییم، اینشاالله همیشه خوش و خرم و سلامت باشند. 

حاج آقا دولت پناه امام جماعت روستای طنجور با آقای رضا جودکی فرمانده پایگاه بسیج حضرت عباس (ع) روی چوب بست در حال چیدن آجر روی دیوار اتاق امامزاده یوسف(ع) فعالیت می کنند و آقای اسفندیار جودکی دهیار محترم روستا ملات آنها را تامین می نماید. به همه این عزیزان خدا قوت می گوییم. 

 _______________ __________ ____________ ___________ 

عکس های دیوارچینی اتاق شمالی

روز چهارشنبه 19مهر 1402 با تعدادی از جهادگران روستا قسمتی از دیوارچینی اتاق شمالی را انجام دادند. برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی از خدای بزرگ را خواهانیم.

 

 

 

 

 هفدهم مهر 1402

*   *   *   *   *   *   

سیوم مهر

صبحهانه گواراه وجودتان

بعد از ساعت ها کار،صرف نهار حداقلی در جوار بارگاه امامزاده (ع) واقعا لذت بخش است.

خسته نباشید.

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1402
زمان : 7:47
تیر ریزی اتاق های طرفین ساختمان امامزاده


بعد ز وقفه ای طولانی در انجام کارهای عمرانی امامزاده یوسف (ع) در روز جمعه و دوشنبه 10 / 6 /402 ب همکاری و همیاری دوستان جهادی هر دو اتاق طرفین ساختمان امامزاده تیرهایشان نصب شد و اندازه بری ساخت تیرچه به تیرچه ساز داده شد.

 

آقای غلام کاکاوند در حال جوشکاری تیرریزی سقف اتاق می باشد. و آقایان اسفندیار جودکی با قاسم جودکی و عبدالرضا عبدی و حاج سعید جودکی تیر ها را در محل خود بالا می کشند. به همه این عزیزان خدا قوت می گوییم.

*     *      *

کارهای جهادی در تاریخ  1402/8/5

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 10 مهر 1402
زمان : 20:32
دیوار چینی اتاق سمت جنوب دیوار امامزاده(ع)


 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
زمان : 7:25
آبخوری


با کمک گروه جهادی روستای طنجور طرح و احداث یک آبخوری در ضلع شمالی قبرستان روستا در روز یکشنبه 1402/4/26 انجام شد که در روز های آینده با سنگ نمای آن تزیین خواهد شد. واقعا قبرستان روستا نیاز مبرم به چنین آبخوری داشت. اتشاالله ثواب این را اموات کسانی که در این امر خیر ما راکمک نمودند بهره مند خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
زمان : 20:16
کف سازی سالن زائران


روزجمعه 23 تیر ماه قصد صاف و تراز کردن کف را در برنامه جهادی داشتیم. عده ای از جهادگران روستا به علت گرفتاری های کاری خود نتوانستند همکاری نمایند در نتیجه با دوربین خط تراز دور تا دور سالن زده شد. اینشاالله در آینده آماده برای تراز نمودن کف را با همین خطوط انجام خواهیم داد. خدا به همه جهادگران فی سبیل الله سلامتی عطا فرماید. اینشاالله 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
زمان : 11:45
باز سازی لوله های آب


 در پی لوله آبی که توسط یکی از اهالی با لودر صدمه دیده بود.(ضلع جنوبی مدرسه)

 

 برای پیدا کردن لوله آب امامزاده بیل حفاری می کند.(ضلع شمالی دیوارقبرستان)

 

 برای پیدا کردن لوله آب امامزاده بیل حفاری می کند(دیوار ضلع جنوبی مدرسه )

مسیر لوله قدیم (ضلع جنوب غربی)که توسط یکی از اهالی با لودر صدمه دیده بود

لوله کشی آب اتاقک بغل دیوار امامزاده یوسف (ع)

گروه جهادی در حال لوله کشی آب اتاق هستند. خداوند اجرشان بدهد.

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1402
زمان : 20:33
ما می توانیم


 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 17 تير 1402
زمان : 19:33
راهپیمایی مردم روستای طنجور به مناسبت عید غدیر


 مردم ولایت مدار روستای طنجور روز جمعه که مصادف با عید غدیر خم بود برای پاسداشت این روز بزرگ و عید ولایت و امامت یک راهپیمایی باشکوهی براه انداختند. این راه پیمایی در خیابان اصلی روستا با زنان و مردان و جوانان و نوجوانان فهیم ولایت مدار برگذار گردید. بعد از راهپیمایی مراسم جشن عید سعید غدیر را در حسینیه روستا برگذار نمودند. خداوند به همه آنها سلامتی و عاقبت به خیری عطا فرماید.

 

 

 

 

گروه سرود بسیجیان پایگاه خواهران روستای طنجور

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 16 تير 1402
زمان : 13:32
امید سرشاخه آرزوها


 

طی دو روز گروه جهادی روستای طنجور قسمتی از کارهای عمرانی ساختمان زائران امامزاده یوسف (ع) جوشکاری و دیوارچینی نمودند. 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
زمان : 18:53
خار و علف چینی فضای سبز محوطه امامزاده


روز حمعه مورخه 1402/3/26گروه جهادگر روستای طنجور دور هم جمع شدند و با داس برقی و بیل و ... علف ها و خارهایی که بین درختان رشد کرده بودند و عملا رهگذران را اذیت می کردندچیدند و به بیرون از محوطه انتقال دادند. برای همه آنها آرزوی سلامتی داریم و برای روح اموات همه آنها صلوات با فاتحه می خوانیم.

 

 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1402
زمان : 17:10
راه عاقبت به خیری


 

 

 

 

 

چگونه عاقبت به خير شويم و اصولاً عاقبت به خير شدن چيست؟

نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1402
زمان : 18:51
رحمت الهی


خدا را سپاس می گوئیم که از بیکران رحمتش خلق را بی نصیب نمی کند. 

گروه جهادی روستای طنجور دنبال دیوار چینی جنوب امامزاده را کار کردند. خداوند به همه آنها سلامتی عطا فرماید.

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1402
زمان : 15:15
برنامه کارهای عمرانی امامزاده یوسف(ع) روستای طنجور سال 1402


برنامه کارهای عمرانی امامزاده یوسف(ع) روستای طنجور در سال 1402

1- دیوار کشی دور تا دور محوطه امامزاده و قبرستان به شکلی که این دو قسمت از همدیگر تفکیک شوند. مزایای این کار محدوده قبرستان و امامزاده مشخص خواهد شد و کسی دیگر نمی تواند در محوطه ایکه مربوط و متعلق به امامزاده یوسف(ع) می باشد، در دفن میت اقدام نمایند.

2 - ساخت دو اتاق در طرفین ساختمان امامزاده برای سرویس دهی به زائران و امورات اداری.

3 - نازک کاری سالن زائران به صورت سنتی که حدود چهارصد متر مربع می باشد.

4- - کاشت حدود شصت اصله درخت در محوطه امامزاده و دویست نهال شمشاد در ضلع غربی زمین چمن.

5 - محوطه سازی(تسطیح، فرش، ساخت آلاچیق و آبنما) در بین فضای سبز محوطه

6 - ساخت نرده روی دیوار ها همراه با نصب ورق برای نوشتن شعائر اسلامی.

7 - ساخت غسالخانه با تمام امکانات

8 - تفکیک محوطه اسفالت با فضای سبز با جدول گذاری

9- پی گیری احداث چندین سوئیت در ضلع جنوبی دیوار محوطه امامزاده به عنوان زائرسرای مسافرین امامزاده یوسف(ع)

تمام این کارها به لطف و مرحمت خداوند و کمک خیرین عزیز و گروه جهادی روستای طنجور انجام خواهد شد.

اردوی جهادی در سطح شهرستان سرخه در حال برگزاری است – جهادگران |  JAHADGARAN.ORG
 
 
دستمزد جهادگران و پاداش خیرین را خداوند بزرگ به آنها عطا خواهد نمود.
 
برگزاری اردوهای جهادی شبانه در شوشتر – جهادگران | JAHADGARAN.ORG
 
 
 
به لطف خدا و با همیاری خیرین عزیز پا به پای جهادگران، روستای طنجور بزودی به یک قطب گردشگری تبدیل خواهد شد. به امید رسیدن به آن روز امیدوار خواهیم بود. اینشاالله
 

 
 
 
 
 

 
 
 

نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402
زمان : 12:34
سلام بر جهادگران روستای طنجور


روز جمعه 1402/2/15 کارعمرانی سال جدید را با نام خدا شروع نمودند. دیوار کشی جنوب امامزاده(ع) یک دیوار تی شکل داریم که خیابان و مرز قبرستان از هم جدا می نماید. با کشیدن این دیوار محدوده قبرستان و محوطه امامزاده(ع) تفکیک می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402
زمان : 18:23
سلام ای عزیز


سلام، طاعات و عبادات قبول درگاه حق تعالی


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 14 فروردين 1397
زمان : 14:52
رسم مهرورزی


سال 1401شمسی با همه خوبیها و بدی هایش گذشت. یک برگ از صفحات زندگی مان را که پر از خطوط در هم و برهم بود ورق زدیم و برگه جدیدی را برای ترسیم نمودن خطوط زندگی برای سال 1402 زمانه جلویمان گذاشت تا که چطوری آنرا پر کنیم. بهترین اثر از آن کسی است که همه از دیدن آن لذت ببرند. هنرمند کسی است که هنر مهر ورزی را بداند. هنر عشق ورزیدن نیازمند دانایی، شجاعت، عمل، تعهد و به میزان بالایی فروتنی و مسئولیت پذیری نیاز دارد تا انسان بتواند این عمل را با شور و شوق انجام دهد.

عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست.

عکس نوشته مهربانی


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1397
زمان : 9:45
درخت کاری


امروزیکشنبه هفتم اسفند هزارو چهارصد و یک شمسی با گروه جهادگران روستای طنجور هشت اصله درخت چنار و هفت اصله درخت نارون و دو اصله درخت ارغوان با صد عدد نهال شمشاد به لطف خداوند در محوطه امامزاده یوسف (ع) بکاریم.

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1401
زمان : 19:23
عاشورا در نگاه امام خمینی(ره)


عاشورا، قیام عدالت‌خواهان
مگر نه آن است که دستور آموزنده «کُلُّ یَومٍ عاشُورا و کُلُّ أَرضٍ کَربَلا» باید سرمشق امت اسلامی باشد. قیام همگانی در هر روز و در هر سرزمین، عاشورا قیام عدالت‌خواهان، با عددی قلیل و ایمان و عشقی بزرگ، در مقابل ستمگران کاخ‌نشین و مستکبران غارتگر بود و دستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است در هر روز و در هر سرزمین. (16/6/58)
* * *
سیدالشهدا سلام‌الله علیه وقتی می‌بیند یک حاکم ظالمی، جائری، در بین مردم دارد حکومت می‌کند، تصریح می‌کند حضرت که اگر کسی ببیند که یک حاکم جائری در بین مردم حکومت می‌کند، ظلم دارد به مردم می‌کند، باید مقابلش بایستد و جلوگیری کند هر قدر که می‌تواند؛ با چند نفر، با چندین نفر، که در مقابل آن لشکر و بساط، هیچ نبود. لکن تکلیف اینطور می‌دانست که باید قیام بکند و خونش را بدهد تا اینکه این ملت را اصلاح کند، تا اینکه این علم یزید را بخواباند و همین‌طور هم کرد و تمام شد. خونش را داد و خون پسرهایش را داد و اولادش را داد و همه چیزهای خودش را داد در راه، برای اسلام. مگر خون ما رنگین‌تر از خون سیدالشهداست؟ ما چرا بترسیم از اینکه خون‌ بدهیم یا از اینکه جان می‌دهیم؟ آنها هم در برابر سلطان جائری که می‌گفت مسلمانم، مسلمانی یزید هم مثل مسلمانی شاه بود؛ اگر بهتر نبود، بدتر نبود، لکن چون با ملت آنطور می‌کرد و مردی بود متعدی و ظالم، و ملت را می‌خواست زیر بار اطاعت خودش بی‌جهت ببرد، سیدالشهدا لازم می‌بیند که سلطان جائر را سراغش برود ولو اینکه جان بدهد. همین است سیره انبیا؛ همین بوده است که اگر چنانچه یک سلطانی جائر بر مردم حکومت می‌خواهد بکند بایستید در مقابلش، و به هر چه، به هر جا می‌خواهد منتهی بشود، باید برویم سراغش و نهی از منکرش و امر به معروفش کنیم و بکشیم او را پایین از این تخت باطل. پس ما مبالاتی نداریم در اینکه کشته می‌دهیم، کشته بدهیم؛ البته باید هم بدهیم. (3/8/57)

نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
زمان : 15:59
دلایل اسپاسم روده بزرگ


اسپاسم روده علائمی مثل نفخ و یبوست دارد که می‌تواند دلایلی مثل عوامل روحی و هیجانی یا بیماری‌های التهابی داشته باشد اما با روش‌های مختلف می‌شود آن را تسکین داد.

 


 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1401
زمان : 16:27
حُسن القَضاء


ذی‌الحجه، ماه آرزوها و ماه هجرت‌ها و مهاجران الی‌الله است. ماه اطاعت بندگان خوب خدا و الگو‌پذیری ما از آنها در بندگی. ماه الگوهای آزاده و آزادگان موفق. روز اولش، فاطمه به خانه علی می‌رود تا با علی که سلام خدا و خوبان بر آنها، موفق‌ترین خانواده تاریخ را تشکیل دهند و کانون نور را در عالم افروزند. موسی به طور می‌رود و ابراهیم، اسماعیل را به قربانگاه می‌برد و حسین سیدالشهداء‌، خود و قربانیان را به کربلا می‌برد تا برای خدا و بقای دین و هدایت ما فدا شوند و پس از آنان برای کسی عذر تقصیری نماند و پیغمبر خدا در غدیر خم‌، دست علی را در دست گرفته و در پناه خداوند از گزند دشمنان و بدخواهان و کینه‌توزان‌، او را برای معرفی چندین باره به مردم و اتمام حجت به میان حاجیان می‌برد و می‌فرماید مردم‌، هرکه من مولای اویم زین پس‌، این علی مولای اوست.
و خدای متعال در بزرگ‌ترین عید خود که غدیر خم است علی را جانشین پیغمبر معرفی و در عید مباهله که روز اثبات حقانیت است او را جان پیامبر خطاب می‌کند. واقعیتی که مُنکر آن طبق قرآن، دروغگو و مستحق لعنت خداست. این دو عید بزرگ غدیر و مباهله هر دو در ذی‌حجه‌اند و برخی از بزرگان که این ماه را اعظم ماه‌های خدا دانسته‌اند به خاطر این است که این ماه، جدای از اعیاد و مناسبات و موالید بزرگش، محل ولایت است که چنین شرافتی گرفته و چنین بالا نشسته است.
اگر به حقانیت مباهله پی برده می‌شد و آن واقعه مهم و غرورآفرین‌، آن پیروزی بدون جنگ و آن روز جدا‌کننده حق و باطل را در لابلای اتفاقات دیگر گم نمی‌کردند هرگز رود از چشمه جدا نمی‌شد و اگر در مورد غدیر خم جهاد تبیین و روایتگری صورت می‌گرفت هرگز گذر صدیقین به کربلا نمی‌افتاد و عاشورا روز قربان مردان خدا نمی‌شد. و خدا را شکر که حضرت سجاد و حضرت زینب که سلام خدا و خوبان نثارشان‌، بودند و توانستند با آن همه سختی‌، روایت صحیح را بر خرافه و دروغ و نیرنگ غلبه دهند وگرنه ما از مولای شهیدمان چه می‌دانستیم؟ و در بیابان گمراهی این جاهلیت آخرین، به کجا پناه می‌بردیم؟ گویا دلیل اصرار شیعه برای زنده نگه داشتن محرم و صفر و پاسداری و تقویت شعور شیعی این باشد که جبران غفلت از مباهله و غدیر را بکند و راه را برای تکرار عاشوراهای بعدی ببندد. آن که از حقایق و واقعیت درس نیاموزد مجبور است از اتفاقات و حوادث تلخ، عبرت بگیرد و پس از آن، حَلَّت بِهِ النّدامه.
و انقلاب اسلامی توانست به فضل خدا مسیر منحرف تاریخ را اصلاح کند و رود را به چشمه زلال و جوشان غدیر برساند و تا ابد مسیر تکرار تاریخ خونین کربلا را ببندد. دریای خروشان بیداری اسلامی و تصاعد هندسی هدایت‌شدگان در جهان‌، اگرچه مسئولیت مقلدان خمینی و خامنه‌ای را در همه انواع جهاد‌، مضاعف می‌کند ولی نشان از امداد و نظر خدا به انقلاب اسلامی دارد و مژده روزهای بی‌غم و پر سرور ظهور می‌دهد.
و یکی از دلایل مهم تقابل و تمرکز حیرت آور شیاطین جن و انس با انقلاب اسلامی، فهمیدن این واقعیت و درک قدرت رو به تزاید و تضاعف جبهه حق، توسط آنان است که خواب راحت و آرامشان را بریده و چنین به اتحادشان کشانده است. تجمع تفاله‌ها و نخاله‌های تاریخی در جبهه مستکبر و مقابل، دیدنی است. از سلطنت‌طلب و ساواکی و سعودی و منافق و دزد و اختلاسگر و رقاص و بهایی و صهیون و کافر و مشرک و بی‌دین و افیونی و... اختلافاتشان را کنار گذاشته و در جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی صف بسته‌اند. و در جبهه حق که ملت ایران افتخار اهتزاز پرچمش را دارد، مؤمنین و مستضعفین و پابرهنگان و تازیانه خورده‌های تاریخ جمعند. جای تعجب نیست که در جبهه مقابل کسانی هستند که با دیدن روسری زنان ایرانی، جوش و کهیر می‌زنند و از غیظ، کف می‌کنند ولی در جبهه خود، زنان منافقی را دارند، روسری به سر. و آن عفریته‌ها به این عجوزه‌ها کاری ندارند!
در این معرکه و جنگ تمام‌عیار مستکبرین علیه مستضعفین، مردم ایران تا سال پیش گرفتار کسانی بودند که در فرصت‌سوزی و خرابکاری، صاحب نشان‌اند و وبال اقداماتشان را امروزه مردم با گوشت و پوست و استخوان خود درک می‌کنند. اصلاح ساختار یارانه‌ها و ارز 4200 تومانی که به ارز جهانگیری معروف است‌، برای دولت دکتر رئیسی یک انتخاب نبود‌، اضطرار بود. کمیاب شدن اقلام خوراکی و مصرفی و حتی صف کشیدن برای تهیه نان ارزان در برخی کشورهای همسایه و... همه نشان از درستی اقدام دولت ما دارد. اقدامی که به خاطر بی‌تدبیری دولت قبل‌، بر گُرده دولت جدید افتاد. مثل برجام، مثل کرسنت، مثل رتبه‌بندی، مثل توقف ساخت پالایشگاه، مثل قاچاق سازمان یافته، مثل بی‌عقلی در تعدیل بازار ارز، مثل تحریف در چگونگی تأمین واکسن، مثل برّه‌کُشان جاسوس‌ها و نفوذی‌ها و دوتابعیتی‌ها، مثل مدیران شیشلیک‌خور و تسبیح به دست، مثل گنده‌گوهای کم‌کار، مثل خندیدن در عصبانیت مردم و مثل هشت سال خون دلی که گذشت.
«ای پس از سوء القضا حسن القضا»، مطلع سخن یکی از جوانان کرمانشاهی در دیدار مردمی دکتر رئیسی در سفر به کرمانشاه بود. تعبیر درست و درد دلی است با رئیس‌جمهوری که ریاست جمهوری را به مردم برگرداند و مدیریت یک‌جانشین و مردم‌گریز را به محله‌های امثال «‌ملاحسینی‌» رساند که گرچه در مرکز شهرند ولی خود، مرکز محرومیت‌اند. گذراندن تعطیلات مدیران در کیش و قشم و خارج‌، وقتی که مردم گرفتار سیل و زلزله و کرونا هستند، اگرچه بی‌انصافی است ولی کار سختی نیست که از بی‌خیال‌ها برنیاید. سخت و جوانمردانگی آن است که جمعه و تعطیل خود را هم به کار خلق خدا بپردازی و گره باز کنی. و این سخن مردم بود با رئیس‌جمهورشان که در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، نه کولری برای خود مهیا کرده بود و نه سایه‌بانی. و مثل مردم عرق می‌ریخت. «‌سلام بر شما که نه تنها در پیاده‌رو دیوار نکشیدید، بلکه دیوار بلند بین مردم و دولتمردان را فروریختید...»


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : دو شنبه 27 تير 1401
زمان : 12:32
گدر زمان با شتاب فراوان


عکس سال 94

بیل به دست مرحوم محمد مروتی و بنا آقای علی منصوری

محرم 96 تمیزکاری محوطه برای روز عاشورا توسط جوانان روستا

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 19 خرداد 1401
زمان : 20:8
ویتامینی که بیماری‌ها را ضربه فنی می‌کند


 

افرادی که وزن بیشتری دارند برای داشتن سیستم ایمنی قوی برای کمک به مبارزه با عفونت‌های تنفسی از جمله کووید ۱۹و آنفلوانزا به ویتامین C بیشتری نیاز دارند.

 

کارشناسان طی مطالعات جدید خود تخمین زده‌اند که ما نسبت به وزن بدن خود به چه مقدار ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش احتمال بیماری قلبی نیاز داریم. بنابراین، عاقلانه است که افراد چاق‌تر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی، پرتقال، کیوی و کلم پیچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

 

مطالعات گذشته نشان می‌دهد: سطوح ضعیف ویتامین C در افراد دارای اضافه وزن و چاق می‌تواند باعث عدم تعادل در عملکرد آنزیم‌ها شود و این کمبود، خطر ابتلا به التهاب با درجه پایین، بیماری‌های قلبی و عروقی، عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی مکرر را افزایش می‌دهد.

 

محققان همچنین دریافتند: به ازای هر ۱۰ کیلوگرم اضافه وزنی که یک فرد دارد، باید ۱۰ میلی گرم ویتامین C بیشتری در روز مصرف کند تا عملکرد سیستم ایمنی خود را به حداکثر برساند.

 

به عنوان مثال، اگر یک بزرگسال ۶۰ کیلوگرمی به ۱۱۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز داشته باشد، در آن صورت فردی که ۹۰ کیلوگرم وزن دارد، برای به دست آوردن غلظت قابل مقایسه ویتامین C در پلاسما، به ۱۴۰ میلی گرم در روز نیاز دارد.

 

پروفسور کار (Professor Carr)، سرپرست این تیم مطالعاتی درمورد موضوع فوق گفت: مطالعات پیشین، وزن بالاتر بدن را با سطوح پایین ویتامین C مرتبط دانسته‌اند، اما این اولین مطالعه‌ای است که تخمین می زند که واقعاً چه مقدار ویتامین C اضافی روزانه برای افراد نسبت به وزن بدنشان برای کمک به حداکثر رساندن سلامت و تقویت سیستم ایمنی آنها مورد نیاز است.

 

متخصصان توصیه می‌کنند: مقامات بهداشت عمومی باید دستورالعمل‌های مربوط به سطوح دریافت ویتامین C را مورد بازبینی قرار دهند، زیرا این ماده مغذی برای سیستم ایمنی مهم بوده و به محافظت از بدن ما در برابر عفونت‌های ویروسی مانند کرونا و آنفلوانزا کمک می‌کند. به همین دلیل می‌توان مدعی شد که مصرف مقدار مناسب ویتامین C می‌تواند افراد سنگین وزن را در برابر چنین بیماری‌هایی محافظت کند.

 

پروفسور کار در تکمیل توضیحات خود گفت: ما می‌دانیم که چاقی یک عامل خطر برای ابتلا به کووید-۱۹ است و بیماران چاق احتمال بیشتری دارد که پس از آلوده شدن به ویروس، دچار مشکل شوند. ما همچنین می‌دانیم که ویتامین C برای عملکرد خوب سیستم ایمنی ضروری است و با کمک به گلبول‌های سفید خون در مبارزه با عفونت عمل می‌کند.

 

گفتنی است: بررسی‌های انجام شده نشان داد بیماران مبتلا به ذات الریه ویتامین C کمی در بدن خود دارند، بنابراین یافتن سطوح مناسب ویتامین C برای مصرف در صورت اضافه وزن ممکن است به حمایت بهتر از سیستم ایمنی بدن کمک کند. بهترین راه برای دستیابی به سطوح مطلوب ویتامین C، خوردن میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین C به جای مصرف مکمل‌هاست.

 

پروفسور کار در این رابطه گفت: ضرب المثل قدیمی خوردن یک سیب در روز شما را از مراجعه به دکتر بی‌نیاز می کند، در واقع توصیه مفیدی است. یک سیب با اندازه متوسط حاوی ۱۰ میلی گرم ویتامین C است، بنابراین اگر وزن شما بین ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم است، دستیابی به مقدار بهینه ویتامین C مورد نیاز بدنتان می تواند به آسانی خوردن یک یا دو سیب تامین شود.

 

اگر وزن شما بیشتر از این باشد، شاید یک پرتقال حاوی ۷۰ میلی گرم ویتامین C یا یک کیوی با ۱۰۰ میلی گرم، ساده‌ترین راه حل باشد.


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 18 خرداد 1401
زمان : 13:25
سرویس های بهداشتی


بهداشت پیشرو سلامتی است. یک مسئله مهم در مجموعه محوطه امامزاده و قبرستان احداث سرویس های بهداشتی بود. در داخل حیاط سابق امامزاده دوتا وجود داشت که شده بود جایگاهی برای استعمال مواد مخدر برای معتادان روستای طنجور و دیگر روستاهای همجوار. وقتی رختکن ورزشی از انها گرفته  شده و ابتدا تبدیل به کتابخانه گردید و سپس به یک سوئیت نگهبانی تبدیل گردید، معتادان به آنجا هجوم بردند. و کلا به جایگاهی برای مواد مصرف کردن آنها تبدیل شد. و کل این منطقه فاقد سرویس بهداشتی بود. از پاییز 1400 محل جدیدی برای احداث سرویس بهداشتی در نظر گرفته شد و دیوار کشی آن در همان زماین انجام گرفت و سپس کاشی کاری و سرامیک کف و سنگهای توالت و لوله کشی انجام گرفت. سقف این سرویس ها امروز 1401/3/15 توسط عده ای از جهادگران روستا بتن ریزی شد. عاقبت به خیری برای همه آنها آرزومندیم.

 

 

 

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 15 خرداد 1401
زمان : 22:28
دیوار کشی محوطه سقاخانه


به لطف و کمک خداوند امروز شنبه 14 خرداد1401 دیوار زمینی که سقاخانه در آن احداث شده است، با همیاری و کمک بیدریغ گروه جهادگران روستای طنجور که خداوند اموات همه آنها را قرین رحمت خود قرار دهد، به میدان آمدند و توانستیم بعد سالها انتظار دیوار دور زمین را بکشیم. این دیوار مزیت های خوبی دارد از جمله جلوگیری می کند از هجوم گوسفندان به درختان و محوطه امامزاده، و هم محیط خوبی را بوجود آورده که بتوان محوطه آنرا زیبا نمود و محل خوبی برای استراحت مردم باشد. اکنون وجود سقاخانه در داخل این محوطه جلوه ای خاص پیدا نموده است.

عکس 1396

 

 عکس 1401/3/15

 

 عکس 1401/3/15

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 14 خرداد 1401
زمان : 22:30
آجرنمای میدان شهدا روستای طنجور


 

به لطف خدا و زحمت جهادگران روستای طنجور جمعه 1401/2/30 نمای آجری میدان شهدا روستای طنجور شروع شد.

 

 

نقشه میدان شهدا طنجور

نمای میدان شهدا طنجور تماما از آجر فشاری است. در این میدان سکویی طراحی شده است که در زمان عزاداری ها مخصوصا روز عاشورا تمام هیئت ها و مردم دور میدان جمع شوند و مداح بر روی سوی این میدان برای سینه زنان نوحه سرایی نمایند. ستون وسط(عمود) نیز از آجر کار می شود. در بالای عمود یک المان در ارتباط با شهدا نصب خواهد شد. در چهار طرق میدان باغچه های کوچکی طراحی گردیده است که در آنها گل و یا درخت های زینتی (کوتاه قد) کاشته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 جمعه 1401/2/30

 جمعه 1401/2/30

 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : شنبه 7 خرداد 1401
زمان : 21:56
دیوار کشی دور سالن زائران امامزاده یوسف(ع)


بالاخره به لطف و کمک خداوند و با همیاری گروهی از نیروهای جهادی روستای طنجور از مورخه 1401/2/22 شروع شد. دیوار فوق دارای سه لایه می باشد. لایه وسطی با ضخامت بیست سانتیمتر با آجر فشاری یا بلوک چیده می شود و لایه بیرونی با آجر سنتی که از قم یا اصفهان خریداری خواهد شد. اجرای این آجرها با تخته ملات کش که بندها ی بین آجرها یکنواخت اجرا خواهد شد و لایه داخلی نیز یا با همین اجرهای سنتی یا آجر لفتن یا سه سانتی اجرا خواهد شد. 

خداوند این همدلی را کم نکند و همیشه به آن بیافزاید.

خداوند مرحوم میرزا (علی) کاکاوند را با آن لبخند زیبا و همیشگی اش در مورخه 1401/5/6 از این جمع جهادگر به سوی خود خواند. خداوند روحش را قرین رحمت خود قرار دهد.

 جمعه 1401/2/22

 

 جمعه 1401/2/22

 

 جمعه 1401/2/22

 

 

 

 جمعه 1401/2/22

جمعه 1401/2/30

جمعه 1401/2/30

جمعه 1401/2/30

جمعه 1401/2/30

جمعه 1401/2/30

این صبحانه ایکه جهادگران روستای طنجور میل می فرمایند، توسط خانواده آقای عباس ساکی تهیه گردیده است.

 

 

1401/2/30

زائرانی که برای جهادگران طنجور صبحانه و عصرانه مهیا نمودند.

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401
زمان : 21:4
تادام در آغوش نگیرم نگرانم


 

در بند و گرفتار بر آن سلسه مویم 

 

 

از دیده ره کوی تو با اشک بشویم 

 

 

 


نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : پنج شنبه 16 دی 1400
زمان : 11:9

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.