دیار یار
دیار یار


یکی از الطاف الهی  انتخاب رسولان و بعد ائمه معصوم علیه السلام برای هدایت انسانها بوده است. چنانکه خداوند در قرآن می فرماید:"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُم" ‏ یعنی :ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا(ص)و اولی الامر از خودتان را. (سوره نساء،آیه59) امامزاده ها از نوادگان امامان معصوم می باشند. و شیعیان همان ارادتی که به ساحت مقدس امام معصوم(ع) دارند به امامزاده ها(ع) نیز دارند.

وجود آرامگاه آنها در هر شهر و روستایی باعث برکت، عزت، احترام، صفا و صمیمیت شده است. قبور آن عزیزان زیارتگاه عام و خاص مردم است. مردم برای دوری از مشغله های زندگی، ساعات و روزهایی را به دیدار یار این عزیزان اختصاص می دهند تا با اکرام و معنویت آن بزرگواران روح و دل، جان خود را شستشو دهند، وبه یک آرامش روحانی برسند.

امامزاده بابا یوسف(ع) روستای طنجور، همانند اجداد بزرگوار خود در بین مردم اهالی روستای طنجور و روستاهای همجوار، مانند: اهالی روستای کیدان، کپرجودکی، طبریجان، زارم، اسدخانی، کاروانه، سراب و. . . دارای عزت و احترام خاصی است، و از آن بزرگوار کراماتی دیده اند و به یاد دارند. روستاهای فوق تا چند سال گذشته مردگان خود را در جوار امامزاده بابا یوسف (ع)دفن می کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : عبدالرضا جودکی
تاریخ : چهار شنبه 12 خرداد 1395
زمان : 16:43


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.